Handelsbetingelser

    1. Bestilling
    2. Betaling
    3. Rabat
    4. Fragt / Fremsendelse
    5. Ordrebekræftigelse / Levering
    6. Modtagelse
    7. Defekte varer
    8. Retur / Fortrydelse
    9. Reklamationsret
    10. Ejendomsforhold
    11. Persondata
    12. Data Sikkerhed

 


1. Bestilling

Bestillinger kan kun afgives via Zapii.dk. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke findes på siden, er du velkommen til at kontakte os på info@zapii.dk. Vi vil så hjælpe dig og evt. prøve at skaffe produktet hjem til dig.

Alle priser på hjemmesiden er inkl. 25% moms.

Der tages forbehold for :

• Trykfejl
• Valutaændringer
• Force majeure
• Afgiftsændringer
• Tekniske fejl
• Udsolgte varer

Priserne er gældende til kunder indenfor Danmarks grænser.

Vi opdaterer vores hjemmeside dagligt, men det kan forekomme at en vare er udsolgt selvom den er angivet på lager.


2. Betaling

På Zapii.dk kan du betale med :

• Dankort / Visa Dankort / E-Dankort
• Dansk og udenlandsk kreditkort
• Forudbetaling via bankoverførsel (obs ikke dækket af indsigelsesordningen)
• Konto (erhverv & institutioner efter aftale)

Vi modtager følgende kreditkort :

  • Dankort
  • Visa/dankort
  • Visa
  • VisaElectron
  • Mastercard
  • Maestro

 

Forudbetaling via bankoverførsel (obs ikke dækket af indsigelsesordningen)

Ved forudbetaling vil du først få en ordrebekræftelse fra Zapii.dk som specificere din ordre. Når vi har behandlet din ordre, sender vi en proforma faktura indeholdende de bankinformation der skal bruges til forudbetaling

Når din betaling er registreret på vores konti, bliver din ordre frigjort. Du får samtidig en endelig faktura på en email. Konto (erhverv & institutioner efter aftale)

Det er muligt for institutioner med EAN-nummer og virksomheder med SE-nummer at søge om at handle med kredit. En konti med kredit skal først endeligt godkendes af Zapii.

Det er muligt for institutioner med EAN-nummer og virksomheder med SE-nummer at søge om at handle med kredit. En konti med kredit skal først endeligt godkendes af Zapii.

En kunde med kredit har 30 dages betalingsfrist. Betaling sker til bank eller med medfølgende girokort. Der vil være et standard max udestående på kr. 5.000 ,- , dette kan dog justeres efter aftale.

Ved forsen indbetaling af faktura skal der betales morarenter (p.t. 12 % p.a.) samt et rykkergebyr på kr. 100,- pr rykker.

Kontoaftale kan opsiges uden varsel af Zapii.


3. Rabat

Zapii kan tilbyde en købeordning til privatkunder som køber i størrer mængder
Kontakt os for nærmere information på info@zapii.dk.


4. Fragt / Fremsendelse

Alt fragt og fremsendelse koster kun 29 kr pr. ordre uanset mængde hos Zapii.dk


5. Ordrebekræftigelse / Levering

Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende aftale. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Zapii.dk har derfor mulighed for at annullere/opdatere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Hvis vi støder på problemer i forbindelse med din ordre, kontakter vi dig med nærmere information.

Vi har fast leveringspris på kun 29 kr uanset mængde

Varer bestilt før kl 15.00 på en hverdag bliver afsendt samme dag med Post Danmark, så du typisk allerede har varen dagen efter, men der kan i enkelte tilfælde godt gå op til 2 hverdage før du for leveret din vare.

Levering af varer anses for sket, når Post Danmark / transportfirma har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen.


6. Modtagelse

Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med ordrebekræftelsen. Kontroller altid pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen.


7. Defekte varer

Hvis du har fået en vare som mod forventning er defekt, eller en vare som du ikke har bestilt, skal du kontakte Zapii.dk så vi kan finde en løsning på problemet.

Zapii dækker alle transportomkostninger i forbindelse med defekte og fejl leverede varer. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme så snart vi har modtaget den fejl leverede vare, med mindre andet er aftalt. Som hjælp til vores administration, bedes du sende en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura sammen med returvaren.


8. Retur / Fortrydelse

Du har som kunde hos Zapii.dk 30 dages returret på dit varekøb, fra den dag du har modtaget din vare. Vi tilbagebetaler gerne varens pris eller bytter til en anden vare. 

Hvis du fortryder dit køb, før du modtager varen, skal du blot nægte modtagelse af varen og meddele os det. Du skal dog være opmærksom på, at returfragten påhviler dig.

Hvis du fortryder dit køb, efter du modtager varen, bedes du meddele os skriftligt at du ønsker at gøre brug af din returret, gerne på info@zapii.dk. E-mail skal indeholde fakturanummer og titel på de varer som ønskes returneret.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.  Retursendingen skal følges af et brev, hvori kundenummeret og årsagen til returneringen er oplyst. En kopi af fakturaen er ideel til dette formål.

Varer, der returneres ufranco eller på efterkrav, nægtes modtagelse uden forudgående aftale. Kunden har selv ansvaret for, at varen kommer frem i hel stand.

Husk at gemme din postkvittering, som dokumentation for, at du har afsendt varen.

Sendes en vare retur efter de 30 dage uden forudgående aftale, skal kunden selv betale for at få pakken retur igen. Zapii.dk er ikke forpligtet til at tage pakke retur, selv om vi har modtaget pakken.

Pakker som ikke overholder ovenstående, tages ikke retur og returneres for kundens regning.


9. Reklamationsret & Garanti

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler på Zapii.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Nedenstående dækkes ikke af reklamationsretten eller Garanti:

• Batterier, glas, krone, urlænke, urrem samt krystaller og anden form for udsmykning monteret på lænke og/eller urkasse.
• Defekter opstået som følge af overlast, forkert håndtering, ulykker, manglende pleje, normal slitage, misbrug og skødeløs behandling.
• Skader forårsaget af vand ved ikke vandbeskyttede ure (ure med mindre end 3 atm. vandbeskyttelse)
• Skader sket som følge af uautoriserede forhandleres indgreb i uret.

Hvis reklamationen ikke er berettiget, vil du blive opkrævet et gebyr på 110 kr., som skal betales inden varen returneres. Beløbet går til dækning af forsendelsesomkostningerne.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 


10. Ejendomsforhold

Zapii.dk forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud.


11. Persondata

I forbindelse med handel på Zapii.dk skal du lade dig registrere med følgende informationer

• Navn
• Adresse
• Telefonnummer
• E-mails Adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det ene formål at kunne levere varen til dig.

Oplysningerne afgivet til Zapii.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Når du er registreret hos Zapii.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Zapii.dk via e-mail: info@zapii.dk.


12. Data Sikkerhed

Hvis du betaler med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har ifølge lovgivningen mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt.

Alt kommunikation er krypteret, og hverken Zapii.dk eller andre har mulighed for at læse dine kortoplysninger.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes fra Zapii.dk, og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.